Nieuwsbrief 17 mei 2020

Beste sporters,
 
Eindelijk goed nieuws! Er mag weer buiten gesport worden! Natuurlijk vraagt het aanbieden van een buitensportprogramma om creatieve oplossingen en aanpassingen. Het zal anders zijn dan normaal, maar wij vinden het fantastisch dat we samen met jullie weer aan de slag mogen. Door middel van dit bericht willen wij jullie informeren over:
  • op welke manier we het buitensporten gaan opstarten;
  • het buitensportprogramma;
  • de inhoud van de lessen;
  • hoe jullie kunnen reserveren;
  • welke veiligheidsvoorschriften gelden voor het deelnemen aan buitensporten;
Op welke manier we het buitensporten gaan opstarten
Ons streven is maandag 18 mei van start te gaan met het alternatieve buitenprogramma. Het verwezenlijken van Body Style Buiten was zoals jullie weten niet mogelijk geweest zonder hulp van D.S.U. Deurmanchet Service Uden. Wij zijn eigenaar Jeroen Steringa en zijn medewerkers Roland en Karin hier heel dankbaar voor. Bedankt!


Het buitensportprogramma
Het buitensportprogramma is terug te vinden in de app onder het kopje trainingsschema's.

De inhoud van de lessen
Zoals eerder aangegeven vraagt het aanbieden van een buitensportprogramma om creatieve oplossingen en aanpassingen. Het buitensporten zal anders zijn dan normaal, daarom volgt een korte omschrijving van elke les. (Let op: elke workout duurt ongeveer 45 minuten).
RPM
RPM is een fietsles op het ritme van motiverende muziek. Het is gebaseerd op wielrennen en bestaat uit een aantal beklimmingen en sprints. Jullie bepalen zelf de intensiteit van de workout met een weerstandsknop op de fietsen. Instructeurs doen alle basis fietsbewegingen voor, zoals staand fietsen, in het zadel zitten, het veranderen van handposities, snelheid verhogen en verminderen. De totale workout duurt ongeveer 45 minuten.
BBB
Deze training is gericht op het versterken van de drie grote spiergroepen: buik, billen en benen. Het vetverbrandingssysteem draait hierbij op volle toeren.  Onder begeleiding van een gemotiveerde instructeur en opzwepende muziek trainen jullie zo voor een strak lichaam.  De totale workout duurt ongeveer 45 minuten.
Ultimate
Ultimate is een high-intensity interval training van ongeveer 45 minuten. Jullie worden tot het uiterste gepusht en verder. Jullie trainen met een halter, halterschijven en eigen lichaamsgewicht.
Bodycombat
Is een high-energy workout, geïnspireerd op verschillende vechtsporten. Het is een conditionele training van ongeveer 45 minuten.
Bodypump
Bodypump is een barbell les op muziek waarbij jullie het hele lichaam versterken. Het programma van ongeveer 45 minuten daagt al de belangrijke spiergroepen uit met behulp van de beste krachtoefeningen.
Seniorenfit 60+
(Vergelijkbaar met seniorenfit/totalfit zonder toestellen)
Is een full-body training in circuit vorm. Onder begeleiding van 2 instructeurs voeren jullie zowel conditionele als spierversterkende oefeningen uit. Gezond ouder worden staat hierbij centraal. Iedereen werkt op eigen intensiteit. Het tempo ligt hierbij over het algemeen niet al te hoog, zodat jullie gezellig bij kunnen kletsen. De totale workout duurt ongeveer 45 minuten.  
Megawalk
Is een cardio training met crosstrainers op muziek. Iedereen heeft een eigen crosstrainer waardoor de belastbaarheid naar eigen niveau kan worden aangepast. Jullie bepalen zelf de zwaarte van de training. Megawalk is voor iedereen toegankelijk. De totale workout duurt ongeveer 45 minuten.
Bodybalance
Bij Bodybalance kunnen jullie genieten van bewegingen uit yoga, tai chi en pilates. Het zorgt voor een gezond lichaam en een gezonde geest. Met eenvoudige en veilige yoga bewegingen maken jullie het hele lichaam sterker en flexibeler. Het controleren van je ademhaling is een belangrijk onderdeel van alle bewegingen en de instructeur geeft altijd opties voor beginnende deelnemers. Let op, zorg voor voldoende warme kleding. Het kan buiten immers een stukje kouder zijn dan binnen. De totale workout duurt ongeveer 45 minuten.
Zumba
Zumba brengt fitness en dansen samen in één effectieve workout. Deze workout is gebaseerd op Latijns-Amerikaanse dansstijlen, zoals salsa, merengue en bachata. Zumba is de ideale les voor mensen die op een leuke manier willen afvallen of hun conditie verbeteren. De totale workout duurt ongeveer 45 minuten.
Compound
(Krachttraining)
Met het oog op de huidige situatie is het niet mogelijk om vrij in de fitness te trainen. Als ‘old skool’ krachtliefhebbers hebben onze instructeurs gezocht naar een oplossing, zodat jullie toch met gewichten aan de slag kunnen. Voor deelname aan deze les is vereist dat jullie de belangrijkste basisoefeningen (compound oefeningen) beheersen. Het is een full-body workout in circuitvorm, waarbij we werken met halters en dumbells. De totale workout duurt ongeveer 45 minuten.
(Als je de compound oefeningen niet beheerst, is het verstandiger om deel te nemen aan de full-body trainingen).
Full-body
(Techniektraining)
Full-body is een full-body workout in circuitvorm. Onder begeleiding van professionele instructeurs worden de belangrijkste basisoefeningen (compound oefeningen) aangeleerd. Met andere woorden hier leer je de hele basis van fitness. De full-body training heeft niets met muziek en niets met snelheid te maken.  

Hoe jullie kunnen reserveren
Momenteel werken we met man en macht om het reserveringssysteem in de lucht te krijgen. Zodra dit is gelukt kunnen jullie in gaan schrijven voor lessen.
Om iedere sporter een gelijke kans te geven om aan de lessen deel te nemen, kun je slechts 2 reserveringen per week maken. Alle lessen tellen als reservering. Jullie kunnen vanaf 7 dagen van tevoren een reservering maken. Over hoe dit precies in zijn werk gaat, volgt meer informatie zodra het reserveringssysteem online is.
 
Welke veiligheidsvoorschriften gelden voor het deelnemen aan buitensporten
Om het buitensporten op een veilige manier vorm te geven hebben wij hard gewerkt aan een programma dat aan alle richtlijnen voldoet. We verzoeken jullie dan ook met klem om je eigen verantwoordelijkheid te dragen en je aan de gestelde regels te houden. De spelregels zijn als volgt:
Algemene regels RIVM
  • Blijf thuis als je de afgelopen 24 uur een van de volgende symptomen hebt gehad: neusverkoudheid, hoesten, benauwdheid of koorts;
  • Blijf thuis als iemand in jouw huishouden koorts (vanaf 38°C) en/of benauwdheidsklachten heeft. Als iedereen 24 uur geen klachten heeft, mag je weer sporten en naar buiten;
  • Blijf thuis als iemand in jouw huishouden positief getest is op het coronavirus;
  • Blijf thuis zolang je in thuisisolatie bent, omdat je direct contact hebt gehad met iemand waarbij het nieuwe coronavirus is vastgesteld;
  • Houd altijd anderhalve meter (twee armlengtes) afstand. Ook tijdens het sporten! Deze afstand wordt gewaarborgd door de aangegeven routing te volgen op het buitensportterrein;
  • Hoest en nies in je ellenboog en gebruik papieren zakdoekjes;
  • Vermijd het aanraken van je gezicht.
Voor het sporten
  • Deelname aan het buitensporten kan alleen op basis van een reservering;
  • Was je handen met water en zeep voor en na het bezoek van Body Style Buiten;
  • Tijdens deze fase is Body Style gesloten voor publiek, er wordt alleen buiten gesport;
  • Kleed je dus thuis om. De kleedruimtes en lockers zijn gesloten;
  • Ga voorafgaand thuis naar het toilet. De sanitaire voorzieningen zijn gesloten;
  • Neem eigen drinken mee. Er wordt geen drank verkocht;
  • LET OP: EEN HANDDOEK IS VERPLICHT! Zonder handdoek geen toegang;
  • Jullie kunnen de auto parkeren op de vaste parkeerplaats bij Body Style. Jullie kunnen de fietsen plaatsen in de fietsenstalling bij Body Style. Dus niet op het terrein van D.S.U. Let op, we zijn hier te gast;
  • Kom niet veel eerder dan het gereserveerde tijdstip op de accommodatie. Het startvak opent een kwartier voordat de les begint;
  • Wees wel op tijd. Als je te laat bent kun je niet meer deelnemen aan de les.
Tijdens en na het sporten
Tijdens de trainingen gelden de volgende extra huisregels:
  • Bij binnenkomst dienen jullie de handen te desinfecteren;
  • Bij elke trainingsplek staat een schoonmandje met schoonmaakmiddel en papier. Bij het verlaten van je trainingsplek maken jullie alles schoon en laten jullie geen spullen achter.
  • Bij de uitgang staan prullenbakken waarin het papier dat is gebruikt voor het schoonmaken wordt weggegooid.
  • Volg de aanwijzingen van de instructeurs op. Er is geen ruimte voor discussie.
  • Verlaat direct na het sporten de accommodatie. Dit gebeurt onder begeleiding van de instructeur.
 
We wensen jullie veel buitensportplezier toe en zijn blij jullie binnenkort weer te kunnen zien op onze buitensportaccommodatie (Neutronenlaan 1).
 
Met vriendelijke groet,
Team Body Style Uden